Välkommen till min lilla blogg!

I dag prövar jag att börja blogga lite...vi får se vad det blir av detta!!! Det kommer att handla om mitt inrednings- och trädgårds intresse...som så många andra bloggar!!!
Det som står på tur i sommar är att fixa klart mitt trädgårds förråd...det ska bli i lite lantlig gammaldags stil...så nu hålls det på i färgburkarna igen! Vi (eller rättare sagt..jag har beställt av min man Stefan) en jätte fin humlestör som är med i Anna Örnbergs bok: Inred lantligt inne och ute. Den ska stå vid vår uteplats!

Mmm...jordgubbar att avnjuta på altanen är sommar det! Under veckan ska jag försöka hinna åka till Edsvalla och plocka några liter att fylla frysen med...och några liter att bara äta och njuta av!

Vår katt Agnez dricker vatten i tunnan med regnvatten, det var lite kul att plaska också!

Jag har länge önskat mig en planteringsbänk, och på Mors Dag fick jag denna fina bänk! Jag lite olika kryddor på den. Just nu står den på altanen, men den får nog flytta in i mitt trädgårdsförråd när det blir klart!

HUSET

Här bor vi...


Här är framsidan av vårt hus!!

Vår lekstuga...som snart blir borta (snyft) men det kommer ett växthus istället så det blir nog bra!


Välkommen in!!!

HALLEN

Det första rum man kommer in i...är hallen!

Så här ser det ut när man kommer in genom ytterdörren hos oss!

Kökssoffan har hamnat i hallen, jag både vill och inte vill kasta ut den...och jag har inte målat den vit än...det är lite mycket som måste fixas innan man kan göra det...och det är ingen annan som vill ta sig an den heller!

En annan vinkel av hallen, jag är väldigt nöjd med lampan från Indiska!

SOVRUM

Här sover vi...

Det här bordet är jag jättenöjd med...min pappa la ner mycket jobb för att få det i ordning!

En tråkig bokhylla blev fin med lite färg och tyg!

Sängen är ett Blocket fynd...fick för mig att jag ville ha just denna sängen! Men jag är nöjd med den!

KÖKET

Nu är det dags för lite köksbilder!

Den här boken älskar jag!

Försöker få lite ordning i hyllorna som är synliga i köket.

VARDAGSRUM

Här är vardagsrummet ur lite olika vinklar!

Det mesta hemma hos oss är vitt...men ibland känner man att det behövs nån liten färgklick...den här tavlan fick bli en sådan.Jag har ganska nyss fyllt år, då är det bra att önska sig presentkort!!!

Här ärTV soffan...särskilt nöjd med det fina bordet, som kommer från Edith´s i Säffle.

Här är en annan vinkel!

Det här svarta skåpet var det inte alls meningen att jag skulle ha, det skulle ju vara ett vitt skåp! Men nu är jag faktiskt ganska nöjd med det ändå!

Här är det vita skåpet, som fick plats fast det hade blivit ett svart skåp också! Det fina brickbordet fick jag av snälla kompisar förra året jag fyllde år!

Nu har jag äntligen köpt mig ett olivträd, och jag har klarat av att inte ta död på det än! Igår frågade min minsta dotter varifrån oliver kommer, då visade jag henne mitt lilla träd! Och då hittade vi en blomma på det...så vi får se om det blir nån oliv!

Det här gamla matsalsbordet och stolarna är köpte 1988 på Mio, men jag är fortfarande ganska nöjd med dem!

Trädgården

Vår trädgård Juli 2011

I år har jag mina tomatplantor i krukor

torsdag 28 juli 2011

Här har min käre man byggt en stolpe till min humle! Den har fått många kommentarer :)

Men jag tycker det blev fint! Och när humlen tar fart och börjar växa blir det bra!

Mina kryddor växer så det knakar!

Jag bara älskar de här små klöverblommorna, men de är svåra att få tag på! Undrar om de kan övervintra?

Mina Mårbacka pelargoner som jag drivit upp självbörjar bli riktigt stora nu!

Det blev inte så bra bilder, det var för mycket sol!

1 kommentar:

  1. Hej hej!
    Kul att du la dig som följare, det samma gjorde jag! :)

    /Maria

    SvaraRadera